Publiczna Szkoła Podstawowa im.św.Maksymiliana Marii Kolbego w Karolewie

ZAPRASZAMY na nasz profil https://www.facebook.com/pspkarolew/

Archiwum2014/15

25 maja 2015 08:16 | Archiwum2014/15

Wyjazd profilaktyczno-integracyjny do Murzasichle k. Zakopanego i okolic

18 czerwca o godz. 7.00 przed Urzędem Gminy w Pniewach zebrali się uczestnicy wycieczki (uczniowie klas szóstych) do Murzasichle. Po pożegnaniu z rodzicami wyruszyliśmy w trasę, aby jak najszybciej dotrzeć do celu. Pierwszego dnia w drodze do Murzasichle  zwiedziliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce. Wieczorem po przybyciu i zakwaterowaniu podziwialiśmy piękne widoki z naszych okien (Giewont, Śpiącego Rycerza). Zjedliśmy kolację i mieliśmy czas na różne gry.

Po pierwszej nocy w nowym miejscu wyruszyliśmy na wycieczkę. Pierwszym punktem naszej wyprawy był Kasprowy Wierch, na który udaliśmy się kolejką. Można było  podziwiać  piękne widoki, a nawet dotknąć śniegu. Po zjeździe z Kasprowego udaliśmy się do schroniska - Kalatówki i do Pustelni.

Dalej - jak prawdziwi turyści - udaliśmy się na Gubałówkę. Na górę wjechaliśmy kolejką.  Na górnej polanie Gubałówki czekało nas wiele atrakcji. Mogliśmy tu podziwiać przepiękną panoramę Tatr i Zakopanego. Ale to nie wszystko - każdy z nas znalazł coś dla siebie, gdyż na szczycie Gubałówki są liczne ogródki gastronomiczne. Skorzystaliśmy też ze zjeżdżalni grawitacyjno-wózkowej (tzw. rynny), której długość wynosi 750 m, a różnica 45 m. Po tych szaleństwach spacerkiem dotarliśmy do Butorowego Wierchu (najwyższego wzniesienia pasma Gubałowskiego), z którego zjechaliśmy krzesełkową kolejką linową. O godz. 18.00 zjedliśmy obiadokolację i odpoczywaliśmy.

Środa była kolejnym dniem naszej zielonej szkoły. Spotkaliśmy się z przewodnikiem, który pokazał nam najstarszy drewniany kościół w Zakopanem oraz cmentarz na Pęksowym Brzysku. Większość nagrobków na cmentarzu to niepowtarzalne dzieła sztuki, wykonane w drewnie lub metalu, rzeźbione motywami podhalańskimi. Na cmentarzu są m.in. groby Kornela Makuszyńskiego, Stanisława Witkiewicza, Heleny i Stanisława Marusarzów oraz wielu innych przewodników, ratowników, a także tych, którzy na stałe wpisali się w historię tego miasta.

Dalej ruszyliśmy w kierunku Doliny Stążyckiej  nad wodospad Siklawica, a stamtąd na szczyt Sarnia Skała. Po kilku minutach doszliśmy nad Czerwoną Przełęcz, gdzie odpoczywaliśmy przed wejściem na szczyt. Ostatnie podejście na Sarnią Skałę to niewielkie wzniesienie początkowo lasem, a następnie niewielkim grzbietem. Po wyjściu z lasu przed naszymi oczyma ukazał się piękny widok na szczyt Giewontu. Mieliśmy go prawie w zasięgu ręki.

Po krótkim odpoczynku i uzupełnieniu płynów podążaliśmy dalej do Doliny Białego. Dolina nie jest długa, ale daje turystom niesamowite wrażenia. Spacer nią jest bardzo przyjemny. Podążaliśmy wzdłuż Białego Potoku wśród wznoszących się nad naszymi głowami skał. Następnie udaliśmy się na parking koło Skoczni Zakopiańskiej.

W czwartek pogoda trochę nam się zepsuła, ale to nam nie przeszkodziło zwiedzić Sanktuarium na Krzeptówkach i Krupówki, gdzie kupiliśmy pamiątki. Po obiedzie uczestnicy wyjazdu profilaktyczno-integracyjnego udali się na długo oczekiwany wyjazd na Termy do Białki. Było super. Kiedy wszyscy myśleli, że to koniec atrakcji, na miejscu czekało na nas ognisko z kiełbaskami.

Po ognisku trzeba było się spakować na wyjazd.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Krakowie. Idąc na Wawel, zatrzymaliśmy się na Rynku Głównym w Krakowie, gdzie wysłuchaliśmy hejnału z wieży Kościoła Mariackiego. Dalej poszliśmy znaną wszystkim Polakom ul. Franciszkańską, gdzie zatrzymaliśmy się pod Pałacem Biskupim ze słynnym "oknem papieskim". Następnie ruszyliśmy na Zamek Królewski. Byliśmy w miejscu pochówku wielu królów Polski - w Katedrze na Wawelu. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się w dalszą drogę powrotną.

Pięć dni minęło zbyt szybko, ale podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć oraz zobaczyć dużo pięknych zakątków. Dziękujemy za sfinansowanie tego wyjazdu przez GKRPA w Pniewach.